Recovery Channel

Glad to say I’m much better now. No more pills to take and I can eat properly again after porridge domination for almost a week brrr…. Life never been this good before 🙂

My last experience of being sick really gives me precious lesson. Take a good care of your health. No dream can be reached if we are not healthy. I’ve written such a long list in this life and now I realize I can’t make it if I’m not healthy. Too many beautiful places & countries I haven’t seen yet, too many movies I haven’t watched, too many books I haven’t read, too many food & drinks I haven’t tasted, too many friends & people I haven’t met yet. and too many things I haven’t done in this life. I guess now I treasure my health & my life each day better than before, yeah..I’ve got the lesson 🙂

Advertisements

Desperado Cup

I am so fragile recently and I really hate this! stuck on rain and I easily got cold, and I’m so desperate to gain more weight, why other people gain weight so easily,  arrrgh…I envy you guys!  T____T

willy, yenni, anung…bagi2 donc daging2 kalian :))

May Day

This is the 2nd may day I’ve been through since I work in factory area. I’m so grateful that people in this factory are all nice and sincere. I remember how they were concerned about me when there was a chaos on last may day.

btw I heard this simple but meaningful conversation between two labors when I was having lunch this afternoon:

A: Bapak udah berapa lama ga pulang ke Jawa?

B: Udah 1/2 taonan ini, saya rencananya bentar lagi mao pulang nih pak, kangen sama anak saya, sebentar lagi kan dia ujian, jadi saya pengen nengokin sebentar

A: Halah… pasti alesan aja niy, pasti sebenernya kangen istri ya?

B: *ketawa* iya sih, namanya juga jarang2 ketemunya

A: Ga kepikiran nikah lagi aja pak disini?

B: Wah…engga deh…kasian istri di rumah pak

A: Berat diongkos yah pak? apa takut sama istri ?

B: Bukan masalah itu sih pak sebenernya, kalo masalah ongkos sih, namanya orang pengen nambah istri tukang becak aja bisa poligami. Istri juga kalo kita udah nikah lagi dsini paling dia nrimo aja walopun ga ikhlas pastinya.

Saya cuma kasian aja sama istri di rumah, apalagi kalo inget dulu masa2 kita masih susah bareng. Selama 10 tahun pernikahan itu kelihatan kalo istri itu orang yg selalu setia mendampingi mau susah atau senang. Kalo cuma mau ngikutin nafsu sih ya bisa aja pengen nikah lagi tapi kalo sekarang udah senang, trus nikah lagi cuma karena jarang ketemu saya rasanya ga tega sama istri di kampung. Orang nikah lagi semua itu kan dasarnya cuma nafsu aja…

This is one of the reasons why in this crazy lil world I still believe there is someone as great as ‘Bapak B‘ 🙂